Ronja e så stor.

Idag va det bvc besök. Det gick prima fast gubben inte kunde följa med. Va för bökigt, kom på att de va halv 10 så han lämnade killarna och ja åkte i lung och ro till bvc. Vägde sessan som väger 7285 och 63 lång. Så hon e normal viktig och lite kort men följer sin kurva jätte fint. Fick spurtan oxå inge kul alls R skrek som fn. Men det gick över gansak snabbt. När vi sen pratade om mat osv så satt Ronja och bet lite på mitt finger och va känner jag? jo en tand. HAHA inte märkt någt alls och poff där var den. Hon e före killana på allt än så länge hehe roligt.
Fick tid samma dag för läkare oxå för annars skulle vi få vänta så länge för en tid som passade oss. Så medans vi vänntade på den tiden shoppade vi lite. Köpte nya jens till mig skit skönt att få ett par nya byxor och inte alls i så stor storlek sååå nice. Köpte även en sådan där roset till ronja som man har på huvet som ett hårband. Jag vet de e supper tjejigt men kunde inte mot stå hon va så söt i den. Får kontra den med blåa kläder hehehe. 

Hur som vi gluttade lite i affärer såg lite saker jag e sugen på men måste prata med Loke om det först om han vill ah rosa eller lila tajts med "fem myror" så fina va dom. När tiden va dax fick Ronja massa beröm. Hon kunde allt man skulle som 6 månader hehe 2 v för tidigt. Läkaren va så impad av henne. Hon sa att Ronja enligt kurvan nog skulle bli lika lång som mig Ronligt för henne ja e ju kort. Sen pratade vi även om hennes tår. Hon har ju tappat båda stor tånaglarna, Men den ena har växt tillbax så konstigt, inte alls bra så hon skrev i hennes journal om det så vi ska följa det. I värsta fall blir det operation i framtiden men vi skulle hålla tummarna att de löser sig av sig själv. Hoppas att de fixar sig vill inte op henne. Känns som en onödig risk för en tå men aj behövs det så gör det.


Nej nu måste ja plugga och snart e min sockerkaka klar mums hehehe

Kommentarer
Postat av: Jessica (trebarnsmamman)

Åh gott med sockerkaka! :-)



Skönt att ha 6 månaders kontrollen med vaccinationen avklarad. Jag har min kvar, ska dit med Bella den 24:e tror jag det var. Har fortfarande inte fått nån tid från bvc sen hon var 3 månader. fattar ingenting!!



Fem myror har sååå söta kläder!! Var också sugen på att köpa, men de kostar lite mer också. (Jag som är snål) ;-)



Skumt det där med Ronjas tånaglar då, hoppas det går över!



Tycker du är duktig som orkar plugga med tre små barn! All credit to you!!!



Ha en skön kväll!



Kramis

Postat av: Mallory

haha vart hitta du en sån där rosett? jag har letat ;-)

2009-02-13 @ 13:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback