Så va man äldre igen

Hipp hipp hura för Bea idag, nu e man 24 huva de kändes må ja säga imorse. Men fick sovmorgon av älskling. Inte för att ja kunde sova Ronja hade väckt mig och e hon vaken e ja vaken typ hehehe.
Fick de ja ville ha i födelsedags present en mega bamse kram av barnen och en av gubben. Fick lite andra saker oxå men de va de ja ville ha av kilalrna riktiga stor gosiga bamsekramar. Ja sa det till dom i går och dom mindes hehehe.

Min mamma v här idag så vi alla fick på resturang idag för att fira mig got got. Sen köpte vi glass och käkade hemma oxå smarigt. Skönt med lite lugn och ro från igår.
Ronjas dop va ju allt annat än lyckat hahahaha.
Dagen började men att tanten som hade nyckel till lokalen vi bokade hade sagt fel till mig att de va 800 inte 500 ja skaulle ha med mig. Så fick åka ner och hämta mer pengar.
Tur mamma va här och hade bil, va redan på ett pressat shema som de va så.
Men vi fixade allt och va på rätt sida av klockan med dukningen osv.
Då kommer nästa bomb min syrra och calle (Ronjas gudfar) e försenade JAAAA jpppi vi som skulle åka med dom.
Så nu va vi emot klockan igen. Men svärmor e där så vi ska åka med dom men dom åker första turen med bilen så ja Offer och Ronja får stå och vännta.
Gissa om mina nerver va ja borta. Tio min innan de e dax att gå åker vi de tar ca 10 min att åka till kyrkan från oss. Men så e de väll när man inte har bil man får vara glad och tacksam ändå typ.
Aja min mamma skulle följa bilen vi åkte i men hennes bil kunde bara köra 80 så hon kom bort och åkte fel.
Så ja får försöka förklara vägen medans hon kör. Vilket inte e så himla klokt ja som går vilse på ica liksom. Bella och familj hittar inte häller så offer sitter och gaidar dom samtidigt som vi e mega stressade. Kommer fram iallafall 1 min ca innan klokorna ringer. Typ får slita av Ronja utekläderna och på med klänningen.
 
Sen va de dax att gå ut. Ja höll på att svimma (inte ätigt på hela dagen). Calle han precis komma inan vi gick ut och min mamma kom när vi hade gåt upp. När vi gick upp höllt ja på at görja gråta.
Då orakde inte mian nerver mer visste då inte va mamma va om de ens hade hittat eller nått. Hon hade killarna så ville ju värkligen att de skulle komma. Men när vi vänder oss där frame ser ja dom de va skönt.
Men då började Ronja att GALLLLLLSKRIKA. och så höll hon på tills ja tog henne då av de mer lite ledsen skrik. Men gick henne lite tyst sen.
Så va de dax för vattnet de gick bra tills hon ko tillbax inte till mig uatn svärmor tror ja de va ja sak samma då skrek hon massa igen och så höll hon på tills de va slut typ då drog ja fram tutten och nödammade medans de andra för ja de va ett till barn dom döptes.
Medans de fotatde vid den där dopfunten så nödammade ja och då vart hon glad vid kortet om ja höll i henne typ. Aja så av de slut så åkte vi till lokalen allt gick bra vi åt och ahde trevligt men så skulel vi öppna paket så ramlar Loke från soffan och slåt i huvet hårt. Så nr han sitter hos mormor kräks han.
Så ja fick ta honom hela kvällen för han skrek och ahde ont. När alla paket va öppnade gick vi hem tog de lungt och åkte och hadlade pizza. Mamma hjlpte till att städa och ja tog loke.
Pratade med sjukvårdrådgivningen och de sa att de va ingen större vara han fick sova och de gjorde inget om han av trött. men skule peta på han 1 gång i halvtimen och se om han reagerade och de gjorde han man gick ju ta i mer än bara att peta men han reagerade.

Men idag va han norml bara lite tröt men ja de e väll att vänta efter en sådan dag. 


ja de va de de. Ska väll slänga in en bild oxå en där man kan tro tt de gick jätte bra hahahaha









Kan man se min Glädje att de e över ? hahahahah nej ser mest likblek ut och överstressad men den bjuder ja på typ enda bilden där Ronja ser bra ut 

Kommentarer
Postat av: Mallory

Grattis och dopet lät precis som våra dop haha ,stressat och ganska jobbigt faktskt

2009-01-25 @ 23:26:15
Postat av: Jessica

Vilken dag! Men det är ju sjukt svårt att få till saker precis som man vill när man har två busiga grabbar och en liten bebis. Men va knasigt att det var så många saker som blev fel. ;-) Åh, stackars lilla Loke... hoppas han mår bra nu! Det värker så i hjärtat när de slår sig illa. :-( Kan han ha fått en lätt hjärnskakning kanske eftersom han kräktes?



Jag tänkte på er igår faktiskt, var i Stockholm hela dagen och handlade kläder till barnen bland annat. Sebastian har ju anlitat en advokat i Täby för rättstvisten som blivit pga vattenskadan i butiken. Hoppas vi vinner målet nu då! Är snordyrt med advokat!



Haha, bilderna på Ronnis var ju hur söta som helst!!! Isabelle suger bara på fingret ibland och varje gång jag skyndat efter kameran så har hon hunnit sluta. :-/ Det ser ju så gulligt ut när de suger på tummen! Det har ingen av mina gjort, men jag själv gjorde visst det när jag var bebis. Vägrade att ta napp! Ja, alla mina tre har tagit napp. Skönt! Bra avlastning tycker jag. Har dina haft napp? Hur gamla är killarna nu igen??



Var i Stockholm är det ni bor? Min faster och mina kusiner bor där så jag har varit mycket i Stockholm sen jag var liten plutt. Min farmor hade sommarställe ute i Skärgården också (saltsjöbaden) hade haft gården i släkten i fyra generationer, men när taxeringsvärdet på sjötomter gick upp för några år sedan så var hon tvungen att sälja. Nu är vi inte lika ofta och träffar släkten, då kusinerna flyttat hemifrån och jag själv har fått småbarn dvs fullt upp och svårare att åka bort.



Men jag är faktiskt född i Stockholm, mamma o pappa bodde i Täby på den tiden så jag kom till en stormig novembernatt på danderyds sjukhus. :)

Men sen har jag (tyvärr) fått växa upp i en liten skithåla i dalarna, Hedemora. Jag har aldrig gillat småstadsmentaliteten, och blev så glad nu när vi skulle flytta till Gävle, men huspriserna var så dyra så det blev 1,6 mil utanför i en liten skithåla igen... Suck, och dubbel suck! ;-))



Nå ja...



blev en lång kommentar det här hördu! ;-)



Fina bilder från dopet tycker jag det blev förresten!



Nu ska jag fixa fram lite bilder på kläderna jag köpte till barnen och blogga om det. Kul att blogga om sånt som man köpt! ;-)



Ha en riktig toppendag!!!



Krama!

Postat av: Jessica

Grattis på födelsedagen glömde jag skriva!!!



Med blommor och med blader, vi firar denna dager, vi gratulerar våran Bea idag!!! :-)



Hoppas du fått massor av fina presenter!





2009-01-27 @ 11:16:25
URL: http://trebarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Bastis

Va fin du ar i haret bastis! Skitsnyggt ju. Haha stackars dig, vilket kaos det verkar ha varit for dopet. Kan aldrig dop bara vara enkla? :)

Hoppas det var fint o mysigt iaf, jag var dar i tanken. Alskar dig!

2009-01-29 @ 13:28:15
URL: http://yazzelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback