1 vecka kvar

Idag om en vecka ska jag ta mig till arlanda för att åka till england och bästis. Ska bli så kul, längtar som fan.
Veckan har bestått i mycket plugg måste nu skriva redentioner på de böcker ja har läst. En bok e ja inte klar med men de e bara en lite del kvar så för köra ändå. Man ska ju ändå inte avslöja slutet när man skriver om böcker ^^.
Men de e snart klart blir inga toppen grejer då jag e sämst på att skriva om böcker men men klart blir det.

I onsdags va det babysim igen fast nu steg 3. Ronja älskar babysim så det e värt pengen. Detta blir nog dock sista ja får göra med henne då hennes pappa ska ta över efter sommaren. Men hon e la söt min babysimmare. När man ska hoppa från kanten är hon den enda som vägrar och sitter kvar hahaha. Hon vill minsan inte i vattnet ¨på det sättet. Så ja får lyfta i henne. De bästa med babysimet är att simma efter leksaker. Ser hon en leksak så guppar hon med hela kroppen för att ta sig fram (hänger mellan mina armar) Ser så söt ut. Sen om hon träffar en kompis på vägen blir de extra roligt.


Hon har börjat ställa sig upp mot allt oxå, och släppa.Ungen tror att hon är stor. Men balansen har hon inte, drattar på ändan hela tin. Läskigt för stakars mamma. Men så e det väll man sak vara livrädd tills man dör för att man har barn.
Hon säger mamma nu oxå sa det i onsdags men ja vetefan om hon menar mig eller om det betyder att amma. För hon vill ha de när hon säger mamma.

Killarna e söta de med de leker varje dag typ med granarna och då specielt en tjej. Leo går och frågar om hon får komma ut osv det e så roligt att se. De leker så fint oxå. De tycker det e roligare att leka med henne än de större killarna och deras krig lekar de e ja glad för. De brukar leta efter insekter vilket är en stor stor hit här just nu. Hittade en skallbagge larv i går å nu e den i en burk, de ska försöka att få den att bli en skallbage det sak tydligen bli e sådan där skallbagge med horn. Äklig va den vilket fall. Men det e söt för de tycker att de är så intresant. Kanske har en blivande 
Entomolog  här hemma.


Nej nu ska man väll ta och göra lite nytta. Har en döende gubbe här hemma. Han är förskyld men man skulle tro att han va på gränsen till de dödas rike. Lite små jobbigt för när en själv e sjuk ska man fixa de hämta där och lämna där medans han knappt kan ta sig ur sängen. Kanske är det så att män får en annan sorts förskylning som är värre? Fast risken för det är väll bra liten tror snarare att de beror på att de är de svagare könet.



Nej nu ska jag baka scons blev sugen på det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback