nässlor och sånt

Idag va en himla trevlig dag. Ja och Loke och Ronja så klart va ner till affären och på vägen upp träffade vi hans kompis så vi eller dom lekte lite i parken. Pratade lite med hennes päron trevligt. Promenanden som skulle tat 1 h allt som allt tog 3,5 h hehehe men men alla tre hade trevligt så va fn. Vi kom hem och lekte ute loke lekte och ronja kollade pinanr och blad medans jag rensade maskrosor. Det e nackdelen men att inte bo i lägenhet all denna rensning av ogräs men åandra sidan så leker barnen ute medans ja gör de så de e okej, bara himla tråkigt. Ska plantera mer smultror där sen tror ja. Eller rabbarbber om ja vet var man köper plantor.


I går plockade vi nässlor (brännnässlor) och gjorde god nässelsoppa. Jag han dock bara provsmaka för Leo åt upp allt. Han skulle få smaka men på något sätt åt han upp allt men ja de betyder ju bara att han gillade den. Skulle plockat mer idag men blev inte så. Vi andra fick äta potatis och purjolök soppa. Va en stor hitt för alla Ronja älskade det käkade en ronja portion. Sen blev det äppelbullkaka som ja gjort mums mums mums. Va lite husmorig igår gjode en köttfärspaj oxå.


Nej nu sak jag fortsätta med mina recentioner.

Just det fick svar på ett prov samhälle fick g mega glad, trode på omprov men nej. Sen ahr jag fått vg på den muntliga delen på svenskan oxå heregud hur fick det till????? Den skriftliga delen fick itne så bra fick nästan g så måste göra lite extra uppgifter sen e det g oxå känns bra.
Har fått vg på 3 inlämningar av 3 på historia det känns skit bra. Sen är det ett jätte kul ämne oxå, hade jag gått i skolan och inte hemma hade det nog gått bättre. Men e nöjd som det är ändå. nej nu ska de plugas


Kommentarer
Postat av: Linda

Nässelsoppa lät ngt.. e det verkligen gott?? =)

2009-05-11 @ 13:37:05
Postat av: Anonym

duktig du är :-) skönt det är när det går bättre än vad man tror !

förstår inte hur du pallar skolan utöver tre kidz :-D

2009-05-11 @ 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback