Livet e bra härligt

Ja idag e allt en sådan dag då man tycker att livet e bra härligt.
Fick sovmorgon av gubben visst en halv timme men annars e ju dagen förstörd så de va skönt vilket fall.
Sen fick gubben sova en stund oxå ja e bra snäll ja. Kläde på barnen och loek drog ut för att leka med sina kompisar på gården.

Två tjejer de e så söta de sitter och leker med hästar och cyklar osv. Så kommer våran granne ut och vi pratar lite så säger hon att de ska på klädbytardagar. J a får panik fan ja som skulle gå och va där först. Leo behöver nya byxor och ja älskar secondhand så.
Säger till gubben ja och ronja dra till klädbytar dagarna hej då. typ han tar killarna och ja hänger på grannen til bytar dagarna. Hittar massa fint två byxor till leo, pyjamas med nightmare before christmas (stavning?) till ronja. mockasiner till ronja, en tröja alla rockig till ronja och sen en dress till ronja, Sen när jag e på väg ut ser jag e stå bräda stå där i ett hörn 30 kr så den åkte ner.
Min loke e så tröt efter dagis att då behövs de när man har en. Kom hem och n njuter ja bara av mina fina barn och gubbe. Killarna leker och ronja myser med mig medans ja skriver. Nyvaken tjej då får man passa på att mysa.


j de va de. nu ska ja försöka få min familj att gå med på att dra ut och cykla. Jag har en ny gammal cykel så nu ska ja  bli fitt hehehe.

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback